Skip to content
December 23, 2012 / zendani1

ریاست مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی غیرقانونی است

جواد جهانگیر‌زاده عضو هیئت رئیسه مجلس امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تذکرهای کتبی ۸ نماینده را در خصوص عزل مرتضوی از سمت کنونی خود مطرح كرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، احمد توکلی، علی مطهری، الیاس نادران، احمد نجابت، مسعود پزشکیان، محمد دهدشتی، محمد دهقان و بهروز نعمتی نمایندگان تذكر دهنده هستند.

در متن تذکر این نمایندگان شاخص مجلس نهم آمده است: دیوان عدالت اداری حکم انتصاب آقای مرتضوی به سمت مدیر عاملی صندوق تامین اجتماعی را به دلیل مغایرت با قانون ابطال نمود. لیکن هیت وزیران با اصلاح اساسنامه صندوق تامین اجتماعی و تغییر عنوان این صندوق به سازمان تامین اجتماعی و اصلاح شرایط انتصاب و تصدی رئیس این سازمان سعی کرد حکم ابطال دیوال عدالت اداری را بلاموضوع سازد و آقای مرتضوی را مطابق اساسنامه اصلاحی به سمت رئیس سازمان منصوب نمود. لیکن اساسنامه اصلاحی نیز مطابق اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی به موجب نظر رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان مرجع نظارت بر انطباق مصوبات دولت با قوانین در موارد مربوط به اصلاح عنوان صندوق تامین اجتماعی و نحوه انتصاب و شرایط تصدی ارکان صندوق و برخی موارد دیگر مغایر قانون تشخیص داده شده است.

در ادامه این تذكر كتبی آمده است: به تبع غیرقانونی تشخیص داده شدن اساسنامه اصلاحی در موارد مذکور و همچنین لغو انتصاب پیشین آقای مرتضوی به عنوان مدیر عاملی صندوق به حکم دیوان عدالت اداری انتصاب جدید وی نیز به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی با توجه به غیرقانونی بودن اساسنامه اصلاحی نیز باطل و بلااثر است.

این نمایندگان مجلس در خاتمه تذكر خود آورده‌اند: ما امضاء کنندگان زیر به جنابعالی تذکر می‌دهیم که از ادامه تصدی غیرقانونی آقای مرتضوی جلوگیری فرمایید. در غیر این صورت برای اجرای قانون از ابزارهای دیگر استفاده خواهیم کرد.

Leave a comment